Lyckas på byggmässan

Att delta i mässor kan vara ett nödvändigt ont för vissa, medan andra ser det som en stor möjlighet att växa och hitta fler kunder eller leverantörer. Men hur ska ditt företag ska du genom sorlet av konkurrenter som är där?

Locka dit dina kunder

Ta dit dina kunder, du behöver inte bara skaffa nya. Genom att få chansen att prata med dina kunder kan du skapa starkare band och få mer jobb. Du kan skicka ut inbjudningar med fakturor eller maila elektroniska fakturor. Biljetterna ska så klart vara gratis för att locka dem att komma och du kan även inkludera en karta till mässhallen och en karta över mässan för att markera ut var din monter kommer att vara.

Dekorera montern

Din monter ska stå ut i mässhallen. Använd dig gärna av reklamballonger med din logga på. Om det finns barn som har följt med sina föräldrar är det en perfekt gratisgåva till dem. Tryck upp en banner att hänga ovanför montern, din logga är lättare att se på avstånd. Tryck upp visitkort, broschyrer och alla typer av information som kunderna behöver för att fatta ett beslut att välja dig och din firma.

Sätt mål

En mässa kan leda till stora jobb och det gäller att planera dina mål. Vad är det ni vill uppnå med mässan? Vad ska hända där och vad ska hända efteråt? Vill ni bara öka synligheten för firman eller ska detta generera ex antal nya jobb inom sex månader? Eller har du en ny produkt som du vill sälja på mässan? Skriv ned och gör en plan för de här dagarna och efteråt kan du gå tillbaka och se om du lyckas uppfylla målen. Om inte, försök att komma fram till varför.